fbpx

Najprostszy sposób na organizację biurka (i zwiększenie efektywności).

Nie będzie żadnym odkryciem, jeśli napiszę, że organizacja przestrzeni może znacząco poprawić lub utrudnić skupienie na pracy. Im więcej rzeczy nas otacza, tym trudniej się skoncentrować. Dlatego dobra organizacja biurka jest pierwszym krokiem do lepszej efektywności. Kto potrafi zaangażować się w pracę, kiedy dookoła leżą niepotrzebne rozpraszacze? Ja na pewno nie. Przemyślane rozplanowanie przestrzeni ułatwi Ci życie i pracę. Sprawdzone info.

Idealna organizacja biurka

Ogarnij chaos

Przygotuj sobie worek na śmieci. Zdejmij WSZYSTKO z biurka i połóż na stole lub podłodze. Na blacie nie ma nic zostać. Zetrzyj kurz i wytrzyj ewentualne plamy. Zacznij przeglądać rzeczy, które zdjęłaś. Oczywiste śmieci wywal natychmiast. Rzeczy, które przywędrowały z innego miejsca zanieś tam, gdzie powinny się znaleźć. Zostaw tylko to, co naprawdę potrzebujesz, czyli:

Lampka

Dobre źródło świata jest niezbędne i nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Osobiście nie lubię stojących lampek, bo zawsze gdzieś je trącam, lub zaplątuję się w kabel. Postawiłam więc na inne rozwiązanie- punktowa lampa sufitowa. Świeci idealnie nad moim miejscem pracy, więc nie ma ryzyka, że będę rzucać cień. Bez dobrego światła nie tylko będzie Ci trudniej się skupić, ale też zniszczysz sobie wzrok.

Pisadła

Jeśli jesteś choć trochę podobna do mnie, to zapewne na Twoim biurku stoi kubek (albo trzy) wypełnione długopisami, pisakami i innymi zakreślaczami. I pewnie nie raz irytujesz się, kiedy próbujesz coś szybko zapisać, sięgasz po długopis i.. okazuje się, że nie pisze. Czas skończyć z tym raz na zawsze. Wyjmij wszystkie długopisy i po kolei sprawdź każdy z nich. Nie pisze? Od razu do kosza. Zostaw tylko te działające. A jeśli chcesz w jakimś zmienić wkład, to zrób to TERAZ.

Ołówki w kubku

Notes, kalendarz, notatki i karteczki

Gdzie najbardziej lubisz robić notatki? Wybierz jedną rzecz i zostaw ją na biurku. Nie trzymaj kilku notesików, stosu kartek i kalendarza z zeszłego roku. Nie dość, że przez bałagan będzie Ci ciężko się skupić na pracy, to na dodatek zmarnujesz czas na szukanie potrzebnych zapisków. Osobiście najlepiej zapisuje mi się myśli na wolnych kartkach A4, dlatego zawsze mam kilka obok komputera. Pod koniec dnia zostawiam te, które mi się jeszcze przydadzą i wpinam je do segregatora, a zużyte od razu wyrzucam.

Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko?

Albert Einstein

Artykuły papiernicze

Zastanów się, czego NAPRAWDĘ używasz codziennie. Czy zszywacz, nożyczki, taśma klejąca są Ci potrzebne każdego dnia? A może sięgasz po nie tylko co jakiś czas? Jeśli są Ci niezbędne, to wsadź wszystkie do wygodnego pojemnika i postaw na biurku. Jeśli nie, to schowaj je do szuflady, albo postaw na półce. Tak, żeby zawsze były pod ręką, ale niekoniecznie na widoku.

Pojemnik na chusteczki

Chusteczki higieniczne

Jest to dość nieoczywista rzecz, a bardzo przydatna. Przez większość roku męczy mnie alergia, więc chusteczki muszę mieć zawsze pod ręką. Przydadzą się także jeśli coś (oby nie!) niechcący rozlejesz. Nawet najlepsza organizacja biurka może nie uchronić od małego wypadku. Dlatego ważne jest, żeby zawsze pod ręką mieć coś, czym będzie można szybko zetrzeć wylaną kawę. Albo przetrzeć klawiaturę czy monitor.

Stojak na słuchawki

Jak wspomniałam we wpisie o tym, bez czego nie mogę się obyć, jedną z niezbędnych rzeczy do pracy są dla mnie słuchawki. Nie lubię odkładać ich po prostu na blat, bo nie dość, że wygląda to nieestetycznie i wprowadza wrażenie chaosu, to jeszcze mogą się zniszczyć. Dlatego zainwestowałam w wygodny stojak, na który po skończonej pracy mogę odwiesić słuchawki. W zasadzie nie stoi on na blacie, a jest zawieszony pod nim, ale jest niezbędnym sprzętem.

Podkładka

Jak już wiesz, nie potrafię obyć się bez herbaty. Dlatego podkładka jest obowiązkowym wyposażeniem mojego blatu. Jeśli miałabym ją zabierać z kuchni wtedy, kiedy potrzebuję, to pewnie przez połowę czasu bym o niej zapominała. A nie lubię zmywać kółek z biurka. Poza tym nawet niewielka ilość płynu na biurku może wypaczyć drewno. Dlatego minimalistyczna podkładka zawsze stoi po prawej stronie mojego laptopa.

Kubki z podkładkami

Durnostójka

Mimo, że jestem fanką minimalizmu i wolę ograniczać ilość rzeczy, która mnie otacza, to zdaję sobie sprawę, że osobiste akcenty umilają przestrzeń. Nieważne, czy jest to zdjęcie kogoś bliskiego, mały kwiatek czy maskotka. Każdy ma jakiś swój mały talizman, który lubi trzymać blisko. Dlatego nie będę Cię naciskać, żebyś pozbyła się wszystkich z nich. Zostaw sobie jeden. Ale TYLKO JEDEN. Jedna rzecz, dzięki której poczujesz się swojsko. Nie zastawiaj blatu ramkami, doniczkami i figurkami. Uwierz mi, jedna rzecz Ci wystarczy 🙂

Kosz na śmieci

Pod biurkiem MUSISZ mieć mały kosz na śmieci. Pomoże Ci on utrzymać porządek. Nie będziesz miała pokusy, aby zachowywać niepotrzebne papiery do wyrzucenia na później. Odrywanie się za każdym razem, aby wyrzucić zużyte artykuły w innym pomieszczeniu strasznie rozbija pracę. A jeśli nie wyrzucisz ich od razu, to pewnie skończysz ze zużytymi rzeczami porozrzucanymi po całym biurku.

Proste sposoby na organizację biurka

Sporo tego, prawda? Mimo, że staram się raczej ograniczać ilość rzeczy, które trzymam w swoim otoczeniu, to i tak tych niezbędnych trochę się nazbierało.. Ale im mniej przedmiotów będzie leżało w zasięgu wzroku, tym łatwiej będzie Ci się skupić na pracy. Dobra organizacja biurka to lepsza efektywność. Gwarantuję.

Banner zaproszenie na facebook

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Powrót do góry